Sunday, May 9, 2010


Depan orang ramai menahan gumbira ... tuk

Wah ... seronok sekali minum dan bersuka ria calun bebas, Narawi Haron di sebuah kelab malam di bandar Sibu malam tadi. Mana tidak?

RM20,000 sudah masyukkk ... sumbangan dari PKR. Tak hairan ada bonus kalau undinya boleh memenangkan DAP. Manalah tau lebihan undi tipis.

Narawi memenuhi hasrat PKR untuk memecahkan sebahagian undi kaum Melayu dan Iban dan menarik undi dari ke BN. Ini bukan pertama Narawi bertanding dalam pilihanraya. Pada tahun 1995, dia bertanding bebas menantang Robert Law Hoi Chew dan hanya perolehi 937 undi. Mungkin sekali jumlah sebesar ini yang PKR dan PAS harapkan dapat di tarik.

Bagi Narawi yang tidak stabil pekerjaan dan kewangan, RM20,ooo sudah kira besar. Dia hanya seorang peniaga jualan langsung dan pernah bekerja di Rascom (kem tentera) sebagai Ketua Rela tetapi dibuang kerja. Sebabnya kesalahan mengeluarkan senapang untuk anggota2 Rela tanpa kebenaran.

Narawi ini mempunyai dua orang isteri dengan enam orang anak. Dengan dua periuk nak dijaga, dia hadapai masaalah hutang kedai. Masaalah macam begini cepat diambil peluang oleh PKR.

Masalahnya ... dapat RM20,000 dah joli malam tadi. Harap2 tak habis duitnya semua.

2 comments:

hilbert said...

hehehe nak tau lagi dia siapa??? Penasihat PKR Sarawak Datuk Sri Hajjah Hafsah Harun ada jawapannya...hehehe.. latar belakang...aduiii

Anonymous said...

bah... apa lagi hilbert... dedahkanlah ... :D