Friday, April 30, 2010


Menjelang PRK P212 Sibu, Sarawak, PAS dan DAP dan juga PKR akan menghantarkan jenteranya ke Sibu untuk berkempen dan memastikan calon DAP Weng2 yang sudah kalah berturut-turut menang di kawasan itu pada 15 Mei ini.

Tertanya-tanya juga, kalau PAS hantar jentera, agaknya PAS akan hantar sekali tak peniaga-peniaga mee sup, keow tiow sup and so on nye ke Sibu? Wakakakakakaka! PAS ni memang penipu, kata nak hantar jentera sedangkan jentera kat Hulu Selangor pun tak ramai, yang ramai kaki-kaki niaga tu adalah.

Kedatangan jentera PAS sememangnya dinanti-nantikan oleh orang Sarawak. Pintu terbuka luas untuk jentera PAS, siap dengan red karpet lagi kalau boleh.

Sehingga ke hari ini, masyarakat pribumi Sarawak tidak pernah melupakan apa yang telah diucapkan oleh Hadi Awang mengenai kemenangan BN di Batang Ai. Kata Hadi, orang Sarawak tak pandai mengundi, masih pakai cawat duduk atas pokok. Jahanam sungguh Hadi Awang dan kerana mu lah red karpet disediakan kali ini.

Siapa yang bakal menjemput para jentera PAS di pintu masuk sempadan Sibu/airport? Haahahahaha! Siapa lagi kalau bukan Borneo HeadHunter, nak hina sangat masyarakat pribumi Sarawak.

8 comments:

hilbert said...

yeah... salam 1Malaysia,

kita sediakan bunga rampai, bunga mawar..yang berduri tak main.. juga daun tebawan, tuba hahaha.., kalau Nik Aziz datang hadiahkan kek hitam, kalau Haji Hadi datang kita sedia cawat untuk dia...,kalau nizar yang datang kita bagi telur busuk... lim guan eng, lim kit siang, tian chua,..kita halau macam burung pipit... anwar datang kita wajip tanya "are you okay?"...tapi kalau terpacul perkataan "what???" dari mulut dia ertinya beliau kurang dengar..

titanium troopers said...

apa kata rakyat pada nik aziz..sudikah mereka menerima kedatangannya...di selangor nik aziz telah diberi titah jika hendak masuk ke negeri itu haruslah ikuti undang2 yang ditetapkan...

Anonymous said...

Bukan beberapa tokey2 PR ni ker yang kata orang swk masih pakai cawat time PRK Batang Ai?Masih x malu nak datang Sarawak,lagi nak menghasut orang sarawak..

pakteh adam said...

Kepada Yang di Hormati Tuan Tuan dan Puan Puan di Serawak.

Layak kah mereka ini di layan sebagai tetamu yang bertaraf manusia yang beradap?

Manusia yang tidak menghormati Tuan Rumah wajib di tutupkan pintu dan layak duduk dihujung halaman saje bah.

Anonymous said...

hilbert. mun sidaknya dah datang ke airport.. miak2 BN kat sarawak sinun akan kepong cdaknya... baling telur busuk..! ya dah ada dalam plan... mun sik jadi, plan B gik ada. serang sidak time tengah berceramah. bok sidak PAS tauk yang orang SARAWAK nak anti ngn PAS CAKEN!

Anonymous said...

TT. Sarawak people sudah tentu menolak mentah2 Nik Aziz yang makin lama makin mengarut.. rakyat di Sarawak mahukan pemimpin yang adil seperti najib. bukannya seperti nik aziz yang jilat ludah orang lain.

Anonymous said...

anonymous, tunggu masa saja... tunggu masa utk baling telur ketika mereka tengah berceramah.. hahahahaha!

Anonymous said...

pakteh... red kapet in blood sudah tersedia utk PAS dan sekutunya yang lain. Datanglah, kalau berani menjejak kaki ke negeri headhunter.